|
MCM

MCM und Heribert Meffert-Bibliothek bleiben weiterhin für Studierende geschlossen / MCM and Heribert Meffert Library stay closed for students

Liebe Studierende und Gäste,

um der Verbreitung des Corona-Virus auch in den kommenden Wochen bestmöglich entgegentreten zu können, hat sich das MCM dazu entschlossen, das Center-Gebäude wie auch die Heribert Meffert-Bibliothek weiterhin für Nicht-Universitätsangehörige geschlossen zu halten. Zugang zu den Gebäuden haben wie bisher ausschließlich Mitarbeiter des MCM (inkl. der studentischen Hilfskräfte).

Read more about MCM und Heribert Meffert-Bibliothek bleiben weiterhin für Studierende geschlossen / MCM and Heribert Meffert Library stay closed for students
|
LMM

„Disney+ hatte einen Doppeleffekt“ - Professor Hennig-Thurau in Blickpunkt:Film über die aktuellen Veränderungen in der TV- und Streamingbranche

Mit dem Aufkommen von Video-Streamingdiensten hat sich die Medienlandschaft grundlegend gewandelt. Während TV-Sender Anfang der 2000er Jahre den Bewegtbildmarkt dominierten, sehen sich die Fernsehhäuser heute mit neuen Konkurrenten wie Netflix oder Amazon Prime Video konfrontiert. Mit Disney+ stieg Anfang 2020 ein weiterer namhafter Wettbewerber in das Streaminggeschäft ein – der erste Streamer „Made in Hollywood“, dem weitere Unterhaltungskonzerne folgen werden.

Read more about „Disney+ hatte einen Doppeleffekt“ - Professor Hennig-Thurau in Blickpunkt:Film über die aktuellen Veränderungen in der TV- und Streamingbranche
|
IFM

Virtual Visit at the MCM – Guest Lecture by Engelhard Arzneimittel on Sales Territory Realignment

On January 29, the Chair of Marketing Management (IfM) welcomed two representatives of Engelhard Arzneimittel for a guest lecture of this year's course "Sales Management". Tobias Frank, Director Sales National, and Christine Collot, Head of Shopper and Trade Marketing, gave the MCM students as well as Prof.

Read more about Virtual Visit at the MCM – Guest Lecture by Engelhard Arzneimittel on Sales Territory Realignment
|
IFM

Virtual Visit at the MCM - Guest Lecture by the Otto Group on the Use of Artificial Intelligence

On Monday, January 24, Dr. Mirja Kroschke from the Otto Group was a virtual guest in the course "Consumer Behavior". In her presentation, she gave students insights into the use of artificial intelligence to holistically improve the customer experience at the Otto Group. Dr. Kroschke works as a project manager and business intelligence strategist in the Otto Group's Data Lab. She is also a familiar face at the Chair of Marketing Management, having earned her PhD there in 2017 and served as a Postdoc until 2019.

Read more about Virtual Visit at the MCM - Guest Lecture by the Otto Group on the Use of Artificial Intelligence
|
JPM Kübler

Interview with Prof. Raoul Kübler about Sponsoring of Offshore Sailing and Success of German Vendee Globe Sailor Boris Herrmann published by segelreporter.com

MCM Professor Raoul Kübler was interviewed by Germany’s leading online sailing magazine segelreporter.com. With Boris Herrmann being the first German sailor to finish the world’s hardest solo around the world race, sailing gained in popularity and enjoyed a substantial increase in screen and media time. 

In his interview, Professor Kübler discusses the reasons behind the growing public interest in offshore sailing and how Boris Herrmann successfully used social media to engage with a worldwide audience to promote his campaign but also sailing in general.

Read more about Interview with Prof. Raoul Kübler about Sponsoring of Offshore Sailing and Success of German Vendee Globe Sailor Boris Herrmann published by segelreporter.com
|
MCM

„Zusammen ist man weniger allein” – Das MCM bietet Angebote zur Steigerung der Interaktion an

Die Corona-Situation erschwert die Interaktion nicht nur zwischen Studierenden und Lehrenden, sondern auch den Austausch der Studierenden untereinander. Aufgrund des Digital-Semesters fehlen insbesondere die spontanen, persönlichen Kontakte, die das Universitätsleben ausmachen. Möglichkeiten des kurzen, informellen Austauschs mit Lehrenden im Anschluss an eine Vorlesung oder der zufällige Kontakt mit anderen Studierenden am Fahrradständer zwischen zwei Lehrveranstaltungen sind aktuell nicht gegeben.

Read more about „Zusammen ist man weniger allein” – Das MCM bietet Angebote zur Steigerung der Interaktion an
|
IFM

Mars Visits the MCM - Virtual Premiere in a Long Tradition of Guest Lectures

On Friday, January 22, it was time again to welcome representatives of Mars in the course “Sales Management”. The company holds a long history as a guest in this course and has provided students with many valuable insights from business practice over the course of the last years. However, the overall context of this year’s guest lecture was genuinely different. Due to the Corona pandemic, it premiered in a virtual format.

Read more about Mars Visits the MCM - Virtual Premiere in a Long Tradition of Guest Lectures