Welcome to the Marketing Center Münster!

The Marketing Center Münster (MCM) at the University of Münster was founded by Prof. Heribert Meffert in 1969. Since that time the MCM is well known for its cutting-edge research and high-quality education. 

Our research focuses on how companies can create value to their customers through market-oriented management. Cooperating closely with well-known companies, we endeavor to take up current topics relating to the practicalities of business life and transmit new knowledge to the business world.

We offer our students high-quality education centered. Our advanced Bachelor and Master courses are offered in English. We teach up-to-date knowledge on various marketing topics, and our students apply their knowledge in various settings. We encourage our students to exercise their critical thinking and analytical skills. We train our students to participate in discourses about marketing-related topics, and offer them the opportunity to discuss their ideas with managers and researchers. Thus, next to a high-quality education that prepares our students for careers in marketing and general management, we attach great importance to our students' personal development.

  • Münsteraner Marketing Symposium 2022

    Das Marketing Center Münster und der Marketing Alumni Münster e.V. laden ein zum Münsteraner Marketing Symposium

    Das Thema des diesjährigen Symposiums lautet "NEUSTART IM MARKETING: Virtuelle Welten, neue Verantwortung und künstliche Intelligenz"

    Nach drei Jahren Pandemiepause dreht sich beim Münsteraner Marketing Symposium am 11. November 2022 ab 12.30 Uhr im Schloss der Universität Münster alles darum, was das #Metaverse, Nachhaltigkeit alias #ESG und #KI für das Marketing bedeuten.

    Wir freuen uns riesig auf das Wiedersehen mit allen Marketing Alumni des MCM und haben zudem Karten für interessierte Gäste reserviert - es gilt 'First Come First Served'.

    Statt um abstrakte Zukunftsvisionen zum Metaverse geht es um konkrete Use Cases und deren Nutzen heute. Mit Vorträgen u.a. der Metaverse-Vordenker und -Macher Björn Ognibeni, XRLAB-Direktor Prof. Dr. Thorsten Hennig-Thurau, Dirk Edingloh, Elmar Schrage und Sven von Aschwege (Deutsche Telekom) und Oliver Wöhler (Pico/Bytedance Europe). Im Foyer des Schlosses wird es das Metaverse auch zum Anfassen und Ausprobieren geben: Die Deutsche Telekom lädt die Teilnehmer:innen ins virtuelle #Beatland ein und PICO XR zum Erproben der neuesten VR-Brillen. Mit dem MCM #XRLab (https://xrlab-mcm.space) können Sie das virtuelle MCM erkunden.

    Sie können mit Expert:innen unter der Leitung von Sonja Gensler und Thorsten Wiesel über die neue Verantwortung des Marketing diskutieren.

    Und unser Alumnus Gunnar Brune (Alumnus und Tricolore Marketing) gibt Einlicke in "KI im Marketing".

    Alle Details zum Event sowie die Anmeldung unter: https://lnkd.in/eevBS-ZZ. Die Marketinghauptstadt Münster freut sich auf Sie!