In the Media

In this section, we provide information about media coverage of MCM members' activities. Books and articles published by members of the MCM are also taken into account.

We regret that it is not always possible to place the original content at the disposal of our readers. If the media providers deny you access to the content in question, you can get in touch with us here.

|
IFM

"The shopping atmosphere must be right"

Interview with Professor Krafft about the wishes of supermarket customers

In conversation with the press office of the University of Muenster, Prof. Dr. Krafft gave insights into his findings on the buying behavior and wishes of today’s supermarket customers. He states that, on the one hand, some customers have an increasing need for a fast and hassle-free purchasing process, while on the other hand, others value a broad assortment, enough personnel, and an enjoyable atmosphere.

Read more about "The shopping atmosphere must be right"
|
IFM

Umsatz durch Transformation

IfM-Wissenschaftler untersuchen Neuausrichtung von Einzelhandelsfiliale

Der Wettbewerbsdruck treibt viele stationäre Einzelhändler zu Investitionen: Um sich von Wettbewerbern abzugrenzen, gestalten die großen Lebensmitteleinzelhändler Aldi, Rewe, Edeka und Real ihre Filialen grundlegend um. Das Ziel der Einzelhändler liegt darin, den angestammten Kundenkreis zu binden und neue Kunden hinzuzugewinnen.

Read more about Umsatz durch Transformation
|
LMM

Zur Fernseh- und Streamingnutzung in Corona-Zeiten – Professor Hennig-Thurau zu Gast beim "9. Social TV Summit"

Am 27. Mai 2020 war Professor Thorsten Hennig-Thurau online beim „9. Social TV Summit“ der Bayerischen Landeszentrale für neue Medien (BLM) zu Gast. Dort stellte er die Ergebnisse der vom Lehrstuhl für Marketing & Medien zusammen mit Roland Berger veröffentlichten „Quo vadis, deutsche Medien?“-Studie vor, bei der es um Entwicklungen in der Nutzung von linearen Fernsehsendern und nichtlinearen Streamingdiensten geht (siehe auch hier).

Read more about Zur Fernseh- und Streamingnutzung in Corona-Zeiten – Professor Hennig-Thurau zu Gast beim "9. Social TV Summit"
|
LMM

CULTMARTS 2019: Video Interview with Professor Hennig-Thurau about the Creative Industries and Emerging Markets in the “Era of Entertainment Science”

In September last year, MCM professor Thorsten Hennig-Thurau travelled to Bogotá/Colombia to offer the keynote speech of the first-ever CULTMARTS conference (see here). His presentation, entitled „Welcome to the Era of Entertainment Science“, was attended by about 500 managers from the creative industries.

Read more about CULTMARTS 2019: Video Interview with Professor Hennig-Thurau about the Creative Industries and Emerging Markets in the “Era of Entertainment Science”
|
MCM

University of Münster listed as one of the “Top Universities for Professional Sales Education”

The University of Münster is once again honored by the Sales Education Foundation (SEF) in its 2020 ANNUAL magazine as one of the "Top Universities for Professional Sales Education". SEF recognizes the University of Münster for preparing students for successful careers in professional selling. The latest edition (14th) of the SEF ANNUAL magazine is available on SEF’s website.

Read more about University of Münster listed as one of the “Top Universities for Professional Sales Education”
|
LMM

MCM-Professor Hennig-Thurau in der „F.A.Z“ über Adidas' Mieten-Shitstorm und warum es Flipper-Marketer im Vorstand braucht

Mitten in der Coronakrise kündigt der Sportartikelhersteller Adidas an, die Mietzahlungen für seine Ladengeschäfte nicht mehr bedienen zu wollen. Auf den Social Media-Plattformen bricht sofort ein Shitstorm über den Konzern herein – und es dauert Tage, bis Adidas mit einem fragwürdigen Rechtfertigungsversuch darauf reagiert.

Read more about MCM-Professor Hennig-Thurau in der „F.A.Z“ über Adidas' Mieten-Shitstorm und warum es Flipper-Marketer im Vorstand braucht
|
LMM

Social Media als Katalysator in der Corona-Krise - Professor Thorsten Hennig-Thurau in der „ZEIT“

In Zeiten der Corona-Krise schafft es der Post eines mittelständischen Unternehmers, als “weinender Bäckermeister“ Bosselmann auf Instagram millionenfach angeklickt und auch über andere (soziale) Medien verbreitet zu werden. Wie kommt es, dass genau dieser Post viral geht und die Beiträge von tausenden anderen Corona-Betroffenen faktisch in der Bedeutungslosigkeit verschwinden?

Read more about Social Media als Katalysator in der Corona-Krise - Professor Thorsten Hennig-Thurau in der „ZEIT“

Pages