• in progress

    C1 – Long-Term Relationship Evolution


    Project status in progress
    Project time 01.01.2019- 31.12.2021
    Funding source DFG - Individual Grants Programme
    Project number KR 1619/10-1
    Keywords business models; marketing; business administration

     

    Predicting Direct Selling Distributors' Turnover - A Large-scale Study Across 12 Countries


    Project status in progress
    Project time 01.10.2018- 31.12.2020
    Keywords Direktvertrieb; Kündigungsprognose; Multinationale Studie

     

    Online Shopping Cart Abandonment – Consumer Motives and Effective Countermeasures


    Project status in progress
    Project time 01.01.2017- 31.12.2020
    Keywords Online Shopping; Shopping Cart Abandonment; Field Experiment; Consumer Motives

     

    Loyalty programs and their impact on customer value management

    Loyalitäts- oder Kundenbindungsprogramme haben sich in den letzten zwei, drei Jahrzehnten fest im Alltag etabliert. Diese Programme bieten sowohl finanzielle als auch Statusvorteile, die uns bewusst oder unbewusst im Verhalten und unserer Einstellung beeinflussen. In zwei international angelegten Programmen unter der Federführung des Instituts für Marketing am MCM der Universität Münster erforscht Professor Krafft folgende, noch nicht gelöste Fragen: - Was bewegt Kunden überhaupt, frühzeitig, spät oder gar nicht Mitglied derartiger Programme zu werden? Welche Rolle spielen dabei Statusstufen, insbesondere von Mitgliedern in höchsten Stufen? - Kunden können einen höheren Status knapp verpassen oder erreichen – führt dies zu verändertem Verhalten?


    Project status in progress
    Project time 01.01.2012- 31.12.2019
    Funding source German Academic Exchange Service
    Project number 54477434
    Keywords loyalty, customer value, marketing

     

    Growing Private Label Share: Relative Importance of Proximity to National Brands


    Project status in progress
    Project time 01.01.2012- 31.12.2019
    Funding source International Commerce Institute of ECR Europe
    Keywords Private Label Pricing, Assortment Strategy, Consumer Behavior

     

    The invisible team member - How Artificial Intelligence allows sales teams to stay competitive


    Project status in progress
    Project time since 01.01.2019
    Keywords Artificial Intelligence; Sales Teams; Sales Force Productivity

     

    Consumer Preferences for Private Labels vs. National Brands

    Direct and Indirect Effects of Brand Type, Quality Tiers, Brand Consciousness, Price Consciousness, Quality Consciousness, Innovations Proneness and Public vs. Private Consumption


    Project status in progress
    Project time since 01.01.2018
    Keywords Private Label; National Brand; Consumer Preference; Quality Tiers

     

    Store Remodeling in Grocery Retailing


    Project status in progress
    Project time since 01.05.2017
    Keywords Retailing, Store Remodeling, Store Performance, Shopping Experience

     

    On Your Wavelength? The Interaction of Music and Light and its Effects on Consumers’ In-Store Behavior


    Project status in progress
    Project time since 01.01.2017
    Keywords Sensory Marketing; Ambient Stimuly; Customer Experience; Field Experiment

     

    Retention and Turnover of Direct-Selling Distributors


    Project status in progress
    Project time since 01.09.2015
    Keywords Sales, Direct Selling, Distributors, Retention, Turnover

     

  • definitely finished

    Simply the Best: Drivers of High Performance of Direct-Selling Distributors


    Project status definitely finished
    Project time 01.01.2018- 31.05.2019
    Keywords Direct Selling; Distributors; Motives; Sales Performance

     

    Entwicklung von Marketingstrategien für den Flughafen Münster/Osnabrück


    Project status definitely finished
    Project time 01.01.2017- 31.12.2018
    Keywords Positionierung; Wettbewerbsstrategie; Business Traveler; Charter; Flugreisende

     

    Kundenbindungsprogramme – Wer nutzt sie überhaupt, und welche Rolle spielen Statusstufen?

    Loyalitäts- oder Kundenbindungsprogramme haben sich in den letzten zwei, drei Jahrzehnten fest im Alltag etabliert. Diese Programme bieten sowohl finanzielle als auch Statusvorteile, die uns bewusst oder unbewusst im Verhalten und unserer Einstellung beeinflussen. In zwei international angelegten Programmen unter der Federführung des Instituts für Marketing am MCM der Universität Münster erforscht Professor Krafft folgende, noch nicht gelöste Fragen: - Was bewegt Kunden überhaupt, frühzeitig, spät oder gar nicht Mitglied derartiger Programme zu werden? Welche Rolle spielen dabei Statusstufen, insbesondere von Mitgliedern in höchsten Stufen? - Kunden können einen höheren Status knapp verpassen oder erreichen – führt dies zu verändertem Verhalten?


    Project status definitely finished
    Project time 01.01.2012- 31.12.2014
    Keywords Kundenbindungsprogramme; Statusstufen; Kundenverhalten; Motivation; Frustration