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IFM

Guest lecture by Dr. Lars Fiedler (McKinsey & Company), Daniel Hagemeier (4tree) and Dr. Kirsten Blacha (McKinsey & Company)

Marketing Operations
Friday, 7. July 2017 - 10:15 to 11:45, H1 (Schlossplatz 46)

Wir freuen uns, Dr. Lars Fiedler (VP and Solution General Manager Marketing Solutions), Daniel Hagemeier (CTO 4tree) und Dr. Kirsten Blacha (Engagement Manager) am 07.07.2017 von 10:15 Uhr bis 11:45 Uhr als Gastredner im Rahmen der Vorlesung Marketing Operations im H1 (Schlossplatz 46) begrüßen zu dürfen.

Über McKinsey

McKinsey bietet strategische Topmanagement-Beratung auf höchstem Niveau. Unser Anspruch ist es, die Leistungsfähigkeit der von uns beratenen Unternehmen und Organisationen nachhaltig und langfristig zu verbessern. Wir verstehen uns als Gexneralist unter den Beratern. Die Fragen, mit denen wir uns beschäftigen, umfassen das gesamte Spektrum der Herausforderungen an das Topmanagement – sowohl strategische und organisatorische Aspekte als auch Fragen des operativen und systemtechnologischen Vorgehens.

About PeriscopeTM
Founded in 2007, Periscope™, a McKinsey Solution, offers a suite of solutions that accelerate and sustain commercial transformation for businesses. The company leverages world-leading IP (especially from McKinsey but also other partners) and best-in-class technology to enable transparency into Big Data, actionable insights and new ways of working that drive lasting performance, improvement, and a sustainable 2-7 % increase in return on sales (ROS). With a truly global reach, PeriscopeTM is a unique Solution as a Service provider.  The total solution includes ongoing refreshed insights, data management, software solutions, and expert capability-building support.

About 4tree

4tree is a specialized boutique which brings together retail analytics expertise, best practice statistical algorithms and highly efficient IT to provide analytical retail merchandising as ‘Software-as-a-service’ on Advanced IT technology with high speed and scalability. Its Customer Insights platform is fully flexible and delivers modules tailored to retailers demands. 4tree was founded in 2010 by Sebastian Hanhues, Daniel Hagemeier, Dominic Woste and Prof. Dr. Kurzhals all with different backgrounds sharing the passion of fact-based decisions, scientific methods and the art of lightness.

Das Institut für Marketing lädt alle Interessierten herzlich ein!