• Research foci

    • Customer Lifetime Value
    • Marketing Performance Measurement and Management
    • Market Orientation in the Digital Age
  • Education

    since 11/2019
    Institute for Value-based Marketing - Prof. Dr. Thorsten Wiesel - Westfälische Wilhelms-Universität Münster
    09/2018- 08/2019
    Master of Science - Marketing Intelligence - Rijksuniversiteit Groningen
    10/2017- 10/2019
    Master of Science - Betriebswirtschaftslehre (Marketing + Finance) - Westfälische Wilhelms-Universität Münster
    09/2016- 02/2017
    Auslandssemester - Master Grande Ecole - Montpellier Business School
    10/2013- 03/2017
    Bachelor of Science - Betriebswirtschaftslehre - Westfälische Wilhelms-Universität Münster
  • Positions

    since 04/2021
    Chamber of Industry and Commerce (IHK Nord Westfalen) - Lecturer for Marketing, Retailing and Commerce
    since 11/2019
    Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Institute for Value-based Marketing (Doctoral Candidate and Research Assistant)
    02/2018- 04/2018
    KPMG AG Wirtschaftsprüfungsgesellschaft, Strategic Advisory Insurance (Intern)
    10/2017- 06/2018
    Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Institute for Value-based Marketing (Student Assistant)
    03/2017- 08/2017
    OBI Group Holding SE & Co. KGaA, OBI next (Intern)
    08/2015- 10/2015
    Deutsche Bank AG (Intern)
    05/2015- 06/2016
    Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Institute for Value-based Marketing (Student Assistant)
    09/2014
    Referat für Internationale Angelegenheiten, Wirtschaftsförderungsamt Stadt Düsseldorf (Intern)