Department of Marketing &
Media Research
Am Stadtgraben 13-15
48143 Münster


Metanavigation: 

AACSB accredited

wissen.leben | WWU Münster 


Professor Thorsten Hennig-Thurau and his team welcome you at the Department of Marketing & Media Research!

Department of Marketing & Media ResearchProf. Dr. Thorsten Hennig-ThurauTanja GeringhoffDr. Ann-Kristin KnappDr. André MarchandAlegra Kaczinski M. A.Nora Pähler vor der Holte M.Sc.Dipl.-Kffr. Christin ThedieckDipl.- Soz. Utz RiehlNele Hansen M.Sc.Prof. Hennig-Thurau, Dr. Marchand, Dr. Knapp

 

The Department of Marketing & Media Research was founded in April 2010. Our research and teaching adresses relevant issues in the field of marketing with rigorous methods. Although we study a broad range of topics, our particular focus is on how to successfully manage products, brands, and customer relationships in the digital age, with a special interest in the media and entertainment industries. We are striving for excellence in marketing research and are inspired by the quest for new intellectual insights and powerful solutions.


International Conference "Big Data, Big Movies: How Algorithms Transform the Film & TV Industry"

When Big Data Meets Big Movies (and Big Series)! Together with Berlin-based producer Jannis Funk, Professor Hennig-Thurau will co-chair a conference for those who love the movies & TV and are intrigued by the powers of big data and analytics. Join them at a unique, small-scale conference in Potsdam and Berlin this September to retire the industry's "Nobody-knows-anything" mantra. Further information.


Kamingespräch der FAZ: Marketing in der Krise?

Prof. Hennig-Thurau im Kamingespräch der Frankfurter Allgemeine Zeitung: Marketing in der Krise? // Prof. Hennig-Thurau discusses the state of marketing with the Frankfurter Allgemeine Zeitung.


 

News

20.07.2016 | Studentische Hilfskraft mit Schwerpunkt IT am Lehrstuhl für Marketing & Medien gesucht!

Der Lehrstuhl für Marketing und Medien der Westfälischen Wilhelms‐Universität Münster sucht zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine studentische Hilfskraft (6 Std./Woche) für den Bereich IT und Webadministration.

weiterlesen
12.07.2016 | Prof. Hennig-Thurau im DeutschlandRadio Wissen über Daten als Schatz der Filmindustrie

Wie soll man im Vorhinein herausfinden, wie viele Zuschauer ein Film haben wird?  „Hollywood funktioniert klassischerweise so: Keiner weiß, was passieren wird. Ob jemand ins Kino gehen wird oder nicht", erklärt Prof. Hennig-Thurau im DeutschlandRadio Wissen.

weiterlesen
04.07.2016 | Social Media Marketing in der Hamburger Hafen-City

How Social Media is Changing Marketing – oder wie lassen sich hedonische Medienprodukte im Kontext digitaler sozialer Medien vermarkten? Dieser Fragestellung geht die erste DFG-finanzierte Forschergruppe mit einem Schwerpunkt im Marketing nach. Im Rahmen des Projekts trafen sich die Wissenschaftler Anfang Juli an der Kühne Logistics University in Hamburg, um den aktuellen Stand der Forschungsprojekte zu präsentieren und zu diskutieren.

 

weiterlesen
26.06.2016 | Studentische Hilfskräfte am Lehrstuhl für Marketing & Medien gesucht!

Der Lehrstuhl für Marketing & Medien der Westfälischen Wilhelms‐Universität Münster sucht ab dem 1. Oktober 2016 zunächst befristet bis zum 31.03.2017 drei studentische Hilfskräfte (6 Std./ Woche) zwecks Unterstützung der Forschungs- und Lehrtätigkeiten an unserem Institut.

weiterlesen
21.06.2016 | Prof. Hennig-Thurau im Deutschlandfunk über Künstliche Intelligenz in der Filmindustrie

Computer-Algorithmen, die Drehbücher schreiben? Längst keine Zukunftsversion mehr. Mit „Sunspring“ ist der erste Kurzfilm erschienen, dessen Drehbuch von einem Computer geschrieben wurde. Prof. Hennig-Thurau erklärt in der Sendung „Corso“ im Deutschlandfunk die Bedeutung der künstlichen Intelligenz für die Filmindustrie – sei es als automatische Drehbuchschreiber oder zur Prognose für den Film- oder Serienerfolg.

weiterlesen
16.06.2016 | Register now for the International Conference "Big Data, Big Movies: How Algorithms Transform the Film & TV Industry"

Come to Potsdam & Berlin this September and get inspired, discuss, explore, learn, find out, & celebrate when worlds collide: those of Big Data and Grand Entertainment, of Academia and Practice, of Market Leaders and Innovators.

weiterlesen
02.06.2016 | MCM @ EMAC 2016 in Oslo

MCM scholars presented their latest research at the EMAC Conference in Oslo.

read on
27.05.2016 | “Creating Marketing Magic“ – MCM Scholars awarded for their work at the AMS Conference in Disney World

Mirja Bues (IFM) and Dr. Ann-Kristin Knapp (LMM) presented current research projects at the Annual Conference of the Academy of Marketing Science. The topics of their talks covered participative pricing, the sales effect of brand names, and the development of a holistic survival strategy for brick-and-mortar retail firms in a digital age. Furthermore, Prof. Hennig-Thurau was announced as the winner of the Journal of the Academy of Marketing Science’s Best Article of the Year Award and the work of Dr. Knapp as a track chair for this year’s conference was recognized by the community.

weiterlesen

Imprint | © Department of Marketing & Media Research