Department of Marketing &
Media Research
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48143 Münster

FAZ & Handelsblatt - Auszeichnungen


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Professor Thorsten Hennig-Thurau and his team welcome you at the Department of Marketing & Media Research!

Department of Marketing & Media ResearchProf. Dr. Thorsten Hennig-ThurauTanja GeringhoffDr. Ann-Kristin Kupfer (Knapp)Dr. André MarchandAlegra Kaczinski M. A.Nora Pähler vor der Holte M.Sc.Dipl.- Soz. Utz RiehlNele Hansen M.Sc.Ronny Behrens M.Sc.Prof. Hennig-Thurau, Dr. Marchand, Dr. Kupfer (Knapp)

 

The Department of Marketing & Media Research was founded in April 2010. Our research and teaching adresses relevant issues in the field of marketing with rigorous methods. Although we study a broad range of topics, our particular focus is on how to successfully manage products, brands, and customer relationships in the digital age, with a special interest in the media and entertainment industries. We are striving for excellence in marketing research and are inspired by the quest for new intellectual insights and powerful solutions.


Große Medienresonanz auf Marketing & Media Report „Das Phänomen Neue Drama-Serien“

The Walking Dead, Breaking Bad, House of Cards – neue TV-Serien sind in aller Munde und die Lieblinge der Medien. Das Angebot an solchen Serien wird spürbar größer. Nora Pähler vor der Holte und Prof. Hennig-Thurau untersuchen im ersten Marketing & Media Report „Das Phänomen Neue Drama-Serien“, was die Neuen Drama-Serien so erfolgreich macht. Über 40 Zeitungen (u.a. SZ, Handelsblatt, Bild, Focus) und Radiosender (u.a. Deutschlandfunk) haben bereits über die Ergebnisse berichtet. Weitere Informationen.


Kamingespräch der FAZ: Marketing in der Krise?

Prof. Hennig-Thurau im Kamingespräch der Frankfurter Allgemeine Zeitung: Marketing in der Krise? // Prof. Hennig-Thurau discusses the state of marketing with the Frankfurter Allgemeine Zeitung.


 

News

15.11.2016 | Article on corporate gifts by PD Dr. Marchand and Prof. Hennig-Thurau accepted for publication in JSR

The article "How Gifts Influence Relationships with Service Customers and Financial Outcomes for Firms" by PD Dr. André Marchand, Prof. Dr. Michael Paul, Prof. Dr. Thorsten Hennig-Thurau, and Dr. Georg Puchner has been accepted for publication in Journal of Service Research (Jourqual: A).

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07.11.2016 | Breaking Bad & Co. sind raus aus der Kulturnische

Prof. Hennig-Thurau erklärt im TV-MEDIA Serienguide 2017, wie Qualitätsserien das Zuschauerverhalten beeinflusst haben. „Neue Drama-Serien, so nennen wir diesen  Serien-Typ, sind bei der Bevölkerung längst angekommen – in einem Ausmaß, das wir nicht erwartet hatten", sagt der Münsteraner Marketing-Experte.

 

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31.10.2016 | Professor Hennig-Thurau publishes article of the power of Big Data for service firms in JSR!

Together with distinguished service marketing and strategy scholars Sonny Lam, Stefan Sleep, Shrihari Sridhar, and Alok Saboo, Professor Hennig-Thurau has explored the success-enhancing potentials of Big Data by frontline service employees. 

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25.10.2016 | Studentische Hilfskraft mit Schwerpunkt IT am Lehrstuhl für Marketing & Medien gesucht!

Der Lehrstuhl für Marketing und Medien der Westfälischen Wilhelms‐Universität Münster sucht zum nächstmöglichen Zeitpunkt eine studentische Hilfskraft (6 Std./Woche) für den Bereich IT und Webadministration.

 

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12.10.2016 | Gelungener Auftakt des Marketing Bootcamps 2016

Das Marketing Center begrüßt alle neuen Masterstudierenden mit Major Marketing im historischen Rathaus von Münster. Ein gelungener Auftakt des Bootcamps 2016!
The Marketing Center faculty welcomes our 2016-18 Master of Science marketing students in Münster's historical town hall. Will be fun!

https://twitter.com/ProfTHT/status/786145208966799360

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03.10.2016 | Westfälische Nachrichten widmen LMM-Serien-Report Themenseite

In ihrer Ausgabe vom 1. Oktober haben die Westfälischen Nachrichten den LMM-Report „Das Phänomen Neue Drama-Serien" von Nora Pähler vor der Holte und Prof. Hennig-Thurau zum Anlass genommen, den disruptiven Veränderungen der Fernsehlandschaft eine Themenseite zu widmen.

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27.09.2016 | To the (Movie) Stars! Article on the value of stars co-authored by Prof. Hennig-Thurau accepted for publication in IJRM

Prof. Hennig-Thurau is part of a team of scientists that determines what a movie star actually contributes to the success of a film -- and whether it is his Oscars or commercial success that producers should pay attention to.

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26.09.2016 | Article on digital word of mouth by Professor Hennig-Thurau and André Marchand accepted for publication in IJRM

The article "Not all digital word of mouth is created equal: Understanding the respective impact of consumer reviews and microblogs on new product success" by PD Dr. André Marchand, Prof. Dr. Thorsten Hennig-Thurau, and Prof. Dr. Caroline Wiertz has been accepted for publication in IJRM (Jourqual: A).

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