Digital Marketing (Seminar Marketing) (SS 2017)


Veranstaltungsnummer
048171

Studiengang/-gänge
Master

Vorlesungsverzeichnis

Learnweb-Plattform

Typ
Seminar

Vorlesungssprache
englisch


Veranstaltungszeitplan

Tag Zeit Häufigkeit Datum Raum
Montag 10:00- 19:00 Uhr Einzeltermin 10.04.2017  
Dienstag 10:00- 19:00 Uhr Einzeltermin 11.04.2017  

Hinweis

Die Veranstaltung findet im MCM, Raum R006 (EG) statt.

Das Seminar ist Teil des Moduls „Seminar Marketing I/II“.

Die Termine für das Tutorium werden in der ersten Vorlesung bekanntgegeben. In der ersten Woche des Semesters findet keine Übung statt.

Prüfungsnachweis: 30-minütige Vorklausur (10%) | 15-seitige Hausarbeit (60%) | Präsentation (PechaKucha) (30%)
Bitte registrieren Sie sich beim Prüfungsamt für die vorgezogene Prüfungsphase.

Leistungspunkte: 12 ECTS (BWL PO 2010)

Die Anmeldung zum Seminar läuft über das grundsätzliche Seminaranmeldeverfahren am MCM

Während des Kurses findet die Kommunikation und Bereitstellung von Kursmaterialien über die zugehörige Kursseite im Learnweb statt. Ankündigungen, Vorlesungsfolien und alle weiteren Materialien werden dort veröffentlicht.

 

 

Beschreibung

The seminar focus on the dramatic challenges that the rise of digital and social media
bring for marketing. It uses the ”pinball” framework of new media developed by Hennig-
Thurau et al. (2010) which stresses the active and networked role of customers and their
impact on value creation.

The seminar will provide insights into current academic research in the relevant areas
and prepare you for the new business environment you are about to enter and that is
rarely accounted for in textbooks yet. The seminar focuses on changes and trends in
consumer behavior that result from the pinball framework and the consequences that the
framework has for companies’ marketing strategies. With regard to consumer behavior,
specific topics include user-generated content (e.g., YouTube), digital consumer
articulation (electronic word-of-mouth), social articulation and commerce (via Facebook
and Twitter), customers as retailers (e.g., Amazon Marketplace, Ebay), and social network
sites (e.g., Facebook, Google+). Company-related topics that study the impact of the
digital media flipper address various aspects of value creation, such as innovation,
customer service, distribution, decision support, CRM, and brand management.

Dozenten

  • Alegra Kaczinski (begleitend)
  • Ronny Behrens (begleitend)